top of page
  • Writer's pictureלינה מרים שלו

למה אנחנו צריכות שחלות אחרי גיל הפוריות?

Updated: Jun 20, 2021

בתקופה של גיל המעבר, אחד המעברים המשמעותיים המתרחשים בגוף האישה

הוא שינוי תפקודן של השחלות.

השחלות שלנו מפסיקות להפריש אסטרוגן ומתחילות להפריש טסטוסטרון –

הורמון חשוב מאין כמותו, האחראי על החשק המיני שלנו, על בריאות העצם, מניעת אלצהיימר ועוד.


עולם הרפואה המערבית זיהה רק לאחרונה שיש לשחלות תפקיד חשוב לאחר גיל הפוריות. עד כה ובקרב רופאים רבים - עד היום, הגישה הרווחת היא שבגיל המעבר יש לסלק את השחלות בכל הזדמנות כהליך מונע לסרטן השחלות. האמירה המסתתרת מאחורי גישה כזו היא שמהרגע שאנחנו לא פוריות פיזית, החלקים בגוף שאחראים לפוריות – אינם חשובים יותר.


על אף ההגיון הרפואי של מניעת סרטן השחלות, יש בתפיסה הזו עיוות עמוק. העיוות נובע מהסתכלות של הרפואה המערבית על גוף האדם כעל אוסף של איברים והתייחסות לכל איבר ומערכת בנפרד לעומת הסתכלות הוליסטית הרואה את הגוף כיחידה אחת עם הקשרים מורכבים בינה לבין עצמה ובינה לבין הנפש.


אז אם נתבונן ברמה ההוליסטית על השחלות, נגלה שהתפקוד שלהן איננו רק ייצור ביציות, דהיינו פוריות פיזית - אלא יש להן תפקיד נוסף, סמוי מן העין ומבדיקות המעבדה ומיסטי כמעט – הפריון הרוחני שלנו, היכולת שלנו להביא את עצמנו לידי ביטוי מלא ולהעניק את היצירות שלנו לעולם בכל תחום שבו אנחנו עוסקות.


אם הבנו שלשחלות תפקיד חשוב הן לבריאות שלנו לאחר גיל מעבר, והן לביטוי וליצירה שלנו בעולם, נרצה כמובן להעמיק ולהרחיב את היכולת שלנו להתחבר למקור היצירה הבלתי נלאה הזה.


דרך אחת לעשות זאת היא דרך העבודה עם תודעה הגוף בעזרת מדיטציה ודמיון מודרך.


דרך נוספת היא מציאת אפיקי ביטוי/ יצירה, שמספקים אותך ופינוי זמן משמעותי לתהליכים יצירתיים בחייך. גם זה חלק גדול מריפוי השחלות בגיל המעבר.


אני כאן לכל שאלה או התייעצות נוספת: 0543003324

לינה מרים שלו

בריאות והגשמה לנשים באמצע החיים 40,50,60

135 views0 comments
bottom of page